mandag den 23. januar 2012

Undrings spørgsmål

Noget som for første gang stod uklart for mig i romanen, var da Jesus Kristus blev præsenteret. Dette kom dog ikke som et chok at han var med, da titlen på bogen er Mit venskab med Jesus Kristus. Det som kom bag på mig, var bare at han tilstedekommer som virkelighed, ægte kød og blod.
Han var en besynderlig karakter, som jeg ikke ved hvordan jeg skal forholde mig til. Disse spørgsmål poppede frem i mit hoved:
"Er han der rigtigt?"
"Hvad er han formål med dette karakter valg?"
"Hvordan kan han hjælpe Nikolaj?"

Når jeg tænker nærmere over det, har jeg tilbøjelighed til at sige han er en karakter, som er taget ud af Nikolajs fantasi.
Men når der så står at dagen efter at askebægeret ligger i skraldespanden, så begynder jeg seriøst at tvivle på min første tanke omkring Jesus.

Mit undringsspørgsmål er derfor, Hvad er Jesus?, og er han der rigtigt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar