tirsdag den 24. januar 2012

Jesus kristus

I bogen "mit venskab med Jesus Kristus" spiller Jesus karakteren en væsentlig rolle. Ikke fordi han tit er med i bogen, men fordi man hele tiden kommer til at tænke på ham. til at starte med tænkte jeg "hvorfor hedder bogen mit venskab jesus kristus" når man så møder ham tænkte jeg "så jesus er bare en del nikolai's hjerne", men bagefter begyndte jeg så småt at nå frem til at jesus nok ikke bare er en del af nikolais hjerne eftersom at han ved alt muligt som nikolai ikke ved. Og så senere møder Jeppe jo faktisk jesus og bekræfter at det ikke bare er nikolai's fantasi. og når jeg så blev færdig kunne jeg ikke lade være med at tænke på hvad Lars Husum mente Jesus var og det er en af de ting som jeg ikke helt kan finde ud af. Er Jesus bare noget som den relativt skøre Nikolai har fundet på og som den relativt skøre Jeppe så også er begyndt at tro på? Er Jesus en tilfældig tosse? Er Jesus den rigtige Jesus og guds søn?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar