fredag den 6. januar 2012


Første indtryk af romanen Mit venskab med Jesus Kristus.

Sproget i historien udtrykkes på en måde så alle kan forstå det. Der bliver ikke pakket noget ind. Det vil sige at man ikke behøver at tolke på teksten, da indholdet udtrykkes klart og forståeligt. Tonen i teksten blev holdt i et morsomt stadie, og var rigtig fangende. Dog blev tonen holdt i et vulgært og erotisk plan. Som sagt, blev der ikke pakket noget ind, ord som pik og fisse står bare, som om det var et normalt ord som skulle være med. Jeg synes forfatteren gør et rigtig godt arbejde med at fange i hvert fald mig som læser, da det er en meget uvant måde at skrive på, som jeg ikke læser ret tit. Han laver nogle scener i bogen som virker meget groteske, men de er komiske i det de kommer så pludseligt og lægger meget fjernt fra det man troede ville ske. Det der gør at det er så fangende er, at historien er meget spontan, de ting som sker, kan ikke forudsiges af læseren, og det gør bl.a. mig rigtig nysgerrig om hvad der skal ske. Jeg forventer meget mere uforudsigeligt fra forfatterens side, og glæder mig til at læse om de pinlige historier som hovedpersonen får rodet sig ud i igennem romanen. Jeg lagde mærke til at jeg flere gange lige læste teksten flere gange, bare for at være sikker på at jeg læste rigtig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar