onsdag den 25. januar 2012

Reaktionen på døden

Side 85, sidste linje og side 86, første linje fortæller Nikolaj, at han slet ikke kan huske noget fra det halve år, som er gået siden søs døde. Jeg undrer mig lidt over at han siger, at han ingen begivenhed har at hænge sin hukommelse op på.
Jeg har aldrig prøvet at miste en som stod mig meget nært. Hvis det engang skulle ske, så tror jeg, at jeg villle lave noget, som jeg kunne sætte i forbindelse med den person og så have det som et smukt minde om ham/hende. Nikolaj er jo som person meget indadvendt og har ikke rigtig nogle venner han kan snakke om det med. Det er nok også derfor at han ikke får taget sig sammen til at gøre noget som helst, som kunne give ham et minde om søs.

I kapitlet lige efter, går Nikolaj hen til hans forældres grav. Det var noget han altid gjorde sammen med Søs, når Mor og Far havde Fødselsdag. Da Nikolaj står ved graven husker han tilbage på hvad søs plejde at sige ved graven.
At gå hen til Nikolajs forældres grav, det er hvad Nikolaj gør får at få et minde om søs, eller faktisk om dem alle 3.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar