fredag den 6. januar 2012

Mit venskab med Jesus Kristus, 1. kapitel - Rasmus

Efter at have læst første kapitel af bogen "Mit venskab med Jesus" var jeg lettere overrasket over hvor vulgært og perverst historien var blevet indledt. Historien er sørgeligt komisk, men nem at leve sig ind i, selvom det er svært at forestille sig det kunne ske i sit eget liv.

Kun meget få navne blev givet i første kapitel, heriblandt ikke hovedpersonens. Hovedpersonen er kun en stor dreng med særdeles dårlig kontrol over sine lyster. Han mangler forældrefigurer både i hverdagen og i sin underbevidsthed. Han er muligvis mentalt handikappet men han er ikke uintelligent. Han er klar over hvordan andre ser på ham og hvor drømmene må ende.

" Der er ingen der følger efter mig eller prøver at stoppe mig. Hvorfor skulle de også det? De er glade for den perverse dreng løber sin vej. Jeg vil hjem og slette ydmygelsen."

Hovedpersonen ved han er den perverse dreng. Han skammer sig over sin manglende kontrol. Bogens begyndelse er dagen, den sidste dråbe, der sætter ham på en selvdestruktiv kurs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar