tirsdag den 10. januar 2012

Nikolajs egen forestilling.

Mit venskab med Jesus Kristus.
Den lidt akavede historie om manden Nikolaj der fortæller om den gang han var dreng, fanger en i flere tanke spil om hvordan han udvikler sig i fremtiden.
I det første stykke at denne bog af Lars Husum. Er det hele delt op i små kapitler:
I badekaret, For jeg kan ikke blive forældre løs som trettenårig, Anmeldelse fra Jyllands Posten(artikel), Mor, Far, Sådan møder de hinanden, Skolen, Tue, Sangerinden Grith Okholm død i bilulykke(artikel).
Disse overskrifter passer godt til hans fortællinger, jeg havde dog ikke troet det ville være så dybde gående om fortiden, men i stedet løbene fortæller os om de ting der sker i hans liv. Vi har endnu ikke fået nogen viden om Jesus og hans sammenhæng med historien. Men jeg vil tro Jesus snart vil indtræde i historien, jeg mener at Søs(store søsteren i historien) vil blive ved med at være sammen med Nikolaj, men de kan vel ikke bo sammen forevig.  Den gode blanding af fortælling gennem Nikolaj og omverdens syn på moderen og faderen, er god. Artiklerne der er indsat på de rigtige tidspunkter så, der sætter nysgerrigheden i top. Jeg glæder mig til mere spænding når Nikolaj skal videre i livet.

Sidsel D.K!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar