mandag den 9. januar 2012

karakterisering af forskellige genrer og effekten af det (side 10-24).

Da jeg læste disse sider undrede jeg mig først over genrer skiftet fra novellegenren og over i Avisgenren. Jeg lagde mærke til at den første artikel på side 10 var en anmeldelse med en snert af baggrundsarikel, hvilket har en positiv effekt på mig da det er en god måde at få et indblik i morens berømmelse med en objektiv synsvinkel og ikke hovedpersonens subjektive opfattelse af morens berømmelse da han sikkert afskyer den. Den sidste artikel side 23 går over i en nyheds-artikel hvilket giver et hurtigt besvarer alle mine hv-spørgsmål.
Genrer springet giver mig en wau oplevelse fordi det er som om jeg har været til stede i familien i perioden mellem morens start til slut gjort meget kort så man ikke drukner i ligegyldig information.
Jeg forvendter at der kommer flere genrer spring i form af tegneserie opbygning eller eventyr.

2 kommentarer:

  1. Der lærte jeg sgu lige noget om min egen roman. Jeg har altid haft svært ved at forklare, hvorfor jeg har blandet avisartikler m.m. ind i romanen. Jeg er kommet med den utilfredsstillende forklaring, også for mig selv, nemlig at jeg gjorde det for at bryde rytmen, så man aldrig helt vidste hvor man havde romanen. Det er sandt, men jeg kan godt se, at din forklaring er mere tilfredsstillende og klogere, for ja, det besvarer en masse hv-spørgsmål som ville have været irriterende, hvis det var Nikolaj selv der har fortalt det. Hvorfor fanden har jeg ikke selv set det før nu? Selvfølgelig er det derfor.

    SvarSlet