tirsdag den 10. januar 2012

Et fordrejet søskendeforhold feat. Lars Husum

De næste kapitler levede ikke helt op til de forventninger vi satte efter det første afsnit. Forfatteren fangede mig totalt med det første kapitel, med humor, spænding og mærkelige hændelser, mens bogen i de næste par kapitler tager en mere afslappet drejning. Historien bliver en smule mere moderat, men man kan stadig se tendenser på et fordrejet og underligt univers som vores hovedperson befinder sig i.
Hovedpersonen Nikolaj og hans søster, Sanne, har et utrolig tæt forhold, som er rimelig forstyrrende og jeg mener også at det forhold ikke kan være godt for nogen af dem.
Jeg forventer det værste i Nikolaj og hans søsters forholds videre udvikling. Det kan være at Nikolaj aldrig får nogen tæt på ham udover hans søster, på grund af hendes alt for overbeskyttende adfærd.
Forfatteren gør brug af artikelgenren til at fortælle om Nikolajs mors, Grith Okholms, død. Det giver en oprigtig følelse, og det skaber en variation i læsningen, som giver en god effekt.

Knud Emil Rosenbæk

1 kommentar:

  1. Jeg synes det er en god forklaring, og jeg kan relatere meget til det, da jeg selv synes at bogen udvikler sig meget uventet. Jeg synes den går fra humor, over i den seriøse del hvor der kommer en god handling ud af den, men den er for mig stadig fangende.

    (Tillykke notorious knud <3)

    SvarSlet