fredag den 6. januar 2012

Mit første indtryk af "Mit venskab med Jesus Kristus"

Mit første indtryk af "Mit Venskab med Jesus Kristus" var, at den var meget direkte, det der blev skrevet, blev ikke pakket ind, men beskrevet lige ud. Men får at vide at hovedpersonen er femten år, da han første gang skære i sig selv, og han gør det, fordi han er forelsket. Søs finder ham og redder hans liv, og hovedpersonen fortæller, at hun har gjort det mange gange. Man får lidt det indtryk, at han er lidt lige glad og ignorer hendes hjælp. Sproget er meget forståeligt, som det vil blive sagt af en femten årig, det får også bogen til at virke mere realistisk. I det første kapitel er der et slagsmål, det bliver beskrevet med tegneserie ord. Det gør det let at forstå og ligetil. Ligesom en femten åriges sprog ville være. Sproget er også vulgært. Det bliver ikke lagt skjul på, at han onanere, han siger det lige ud. Jeg tror, at han har svært ved at udvikle sig, fordi han siger, han bliver reddet mange gange, og er lidt lige glad. Men jeg tror, at i takt med at han vokser op, bliver han klar over sine handlinger og kommer ind på det rette spor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar