fredag den 6. januar 2012

Mit indtryk af romanen: "Mit venskab med Jesus Kristus"

Mit indtryk af romanen efter at have læst det første
kapitel, er at den er vulgær. Imens jeg læste det første stykke, sad jeg med en
smule foragt overfor de ting drengen gjorde. Det med han følger efter Miriam,
kigger ind ad hendes vindue om aftenen og onanerer i klassen. Man får
fornemmelsen af at han vil vokse op til en pervers asocial type. Selvom man sidder med
den foragt, griner man stadig lidt af den, fordi den er skrevet på en overdreven måde.
Det er en smule komisk selvom det er en alvorlig historie. Fortællingen
overrasker hele tiden med de ting han gør, og hans tanker. Desuden bliver man
opmærksom på det groteske sprog som jeg i hvert fald ikke så ofte ser i
romaner. Udover at sproget ikke skjuler noget, er det stadig godt på den måde
der ikke er mange svære ord som man ikke forstår. Man kan sige det er skrevet
fra en 15-årigs synspunkt, så derfor forstår man det.

Jeg tror at drengen vil udvikle sig til at blive mere
normal, og ”sofistikeret”. Det kan næsten ikke gå den anden vej når han
forfølger en pige på den måde han gør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar