fredag den 6. januar 2012

Det tragiske kontra det humoristiske

Først og fremmest støder det mig at forfatteren bruger et navn som ´´Miriam´´ til at beskrive ´´ofret´´. Dette har noget at gøre med min baggrund, men der nok selvfølgelig ikke ændret senere i bogen.

Udover til synes jeg det er dejligt at der startes med et flashback, hvor vi lærer hovedpersonen godt at kende, selvom om det til tider er grotesk/vulgær. Samtidig er det lidt paradoksalt at humoren og det tragiske mødes i første kapitel.Efter at have læst første kapitel får jeg det indtryk at romanen kan være autentisk, men samtidig har sin grænse til at være ´´tegneserie agtig´´. Sproget er meget enkelt, eftersom der ikke er nogle begreber som man ville have svært ved at forstå.Jeg forventer at forfatteren bliver ved med at overraske, og jeg synes at han ved de første par sider har fået et godt indtryk til hvordan unge kunne snakke.


Skrevet af Dr. Noory

Ingen kommentarer:

Send en kommentar