tirsdag den 10. januar 2012

(Lidt for) stille og roligt, stille og roligt..

Jeg har læst til og med side 24. Mit førstehåndsindtryk var at bogen var meget vulgær, men at forfatteren fik udtrykt det passende. Bogen var spændende, sjov og underholdende fra start af. Nu hvor jeg har læst  de første 24 sider synes jeg, at starten ikke passer ind i kontekst, da den ligesom har taget en meget mere afslappede drejning, jeg troede at bogen ville blive ved med, at  holde sin kontroversielle linje og stadig udfordre læserens grænser. I stedet hører man om Nikolajs forældre og deres fortid, det er også rigtig godt, da man får uddybet nogle ting. Det var bare ikke de forventninger jeg havde til bogen, da jeg troede den ville være mere humoristisk og vulgær. Søs er en meget beskyttende søster, og jeg kunne sagtens forestille mig, at hun længere fremme i tekstenville blive mere overbeskyttende. Nikolaj synes det er dejligt med hendes hjælp, men måske er det også hendes overbeskytning der hæmmer ham socialt. De forskellige genrer er fx, at de laver biografier af  Grith, der er artikler, som gør teksten sjov og læse og man glæder sig til, at læse videre frem og se hvad der så kommer.

1 kommentar:

  1. Jeg er fuldstændig enig med dig Knold. I min mening startede bogen også rigtig godt ud og jeg havde store forventninger til bogen. Jeg blev også lettere skuffet da den gik fra og være så god, til at blive så kedelig, men det er jo også stort set umuligt at blive ved med at holde den spændene og at den nok ville blive kedelig/forudsigelig

    SvarSlet