søndag den 12. februar 2012

Hvad laver Jesus - "Mit venskab med Jesus Kristus"

 I bogen "Mit venskab med Jesus Kristus" spiller Jesus ikke den normale religiøse rolle man ofte vil forbi ham med, hvis du nævner Jesus for de fleste unge nu til dages, jamen så vil det "bare" være ham manden på korset. I bogen bringer Lars Husum Jesus til et nyt niveau. Jesus er et menneske skabt til at hjælpe andre, til at hjælpe dig og til at hjælpe mig. 
Jeg tror at det er vigtig at have noget at tror på om det så er Jesus eller ej, er det vigtig at kunne lukke øjnene og bede om råd. Det er vigtig at kunne søge om hjælp i sig selv. Derfor lader vi og forfører af en illusion nu og da. 
Når Jesus viser sig for Nikolaj er han så langt nede at han lige så godt kan lytte til sin bedre halv del. Det giver os nyt håb for bogens hovedrolle da Jesus dukker op. Man slår hurtigt fast at han nok skal hjælpe Nikolaj, illusion eller ej. Det vælger jeg ikke at spekulere i mere, jeg holder bare fast i det faktum at der er hjælp på vej til Nikolaj.
Mit venskab med Jesus Kristus kaster sig ud på dybt vand, men formår at holde sig oppe og en da svømme igennem det kolde vand for at til min overraskelse at komme i land uden nogle problemer.
Lars H har virkelig dannet en ungdoms klassiker. 
Indlæg af Sidsel D. K.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar