tirsdag den 14. februar 2012

Kommer Marianne tilbage?

Efter at have råbt og skreget, banket og slået, blev døren smækket. Marianne har forladt Nikolaj, og nu er spørgsmålet om hun kommer tilbage igen. Jeg håber et eller andet sted at hun gør, selvom han ikke har fortjent det. Han er stadig skrøbelig, og endnu et tab, vil ødelægge ham helt. Jeg vil så sige, at jeg godt vil kunne forstå hende hvis hun bliver væk, da han har været sammen med en anden. Har han fortjent en chance til? Man kan ikke sige han ikke har fået chancer nok. Han har bare svært ved at se konsekvenserne af det han gør. Han er selvisk på mange punkter, og tit gør det mig rigtig irriteret at han ikke kan tænke på andre end ham selv. Det ender dog med at han skal rette op på mange af de fejl han har begået. Så er det man tænker, om det er knuden i hans mave der driver ham til det? Det er nok både den, og Jesus som giver ham skubbet til at gøre noget ved sig selv. Jeg tror knuden i hans mave er hans samvittighed, som til sidst driver ham til at rette op på sine fejl. Han har haft et hårdt liv, og han er brug for kærlighed og omsorg. Marianne er perfekt til ham, og jeg tror ikke han vil kunne klare sig mange dage uden hende. Jeg er ret sikker på hun vender tilbage til ham. Hun ved hvor meget han har brug for hende. Jeg tror hun vil få dårlig samvittighed over at efterlade ham, selvom det overhovedet ikke er hendes skyld. Hun er en ærlig og troværdig person, som vil passe på ham gennem både gode og dårlige tider.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar