onsdag den 15. februar 2012

Hvorfor så mange genretræk i romanen?



Når man har læst romanen ”Mit venskab med Jesus Kristus”, undrer de fleste sig nok over, hvorfor Lars Husum har valgt at blande de forskellige genretræk, som man møder i teksten. De forskellige genrer i romanen gør, at den er meget anderledes i forhold til de andre romaner, som man kender eller har læst.
Jeg tror nemlig, at Lars Husum har valgt at blande de forskellige genretræk, for at gøre historien mere realistisk og det gør det nemlig også, da han f.eks. anvender en nyhedsartikel, til at beskrive/fortælle hvordan Nikolajs forældre mister deres liv ved bilulykken. Artiklen understøtter historien om Nikolajs mor og samtidig gør den også historien meget troværdig.

Da jeg ikke har læst en roman, med så mange genretræk som romanen ”Mit venskab med Jesus Kristus”, var det helt nyt for mig, at læse sådan en roman. Der udover er romanen også mere troværdig end de andre romaner, som jeg har læst og jeg er meget glad, for at vi i hele klassen skulle læse den og derfor kan jeg kun takke Lars Husum, for at skrive en rigtig god roman som denne. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar